Będą ułatwienia dla niskich osób na koncertach. Audioguide opowie, co akurat dzieje się na scenie

Łukasz Jadaś
Festiwale Open'er i OFF zapowiadają ułatwienia dla osób poniżej 160 cm wzrostu. Dzięki słuchawkom z systemem audioguide, festiwalowicze poznają tajemnice świata zza pleców wysokich gości, którzy zawsze stoją przed nimi.
Fot. 123rf.com
– Każdy o wzroście poniżej przeciętnej będzie mógł za niewielką opłatą wypożyczyć na bramkach słuchawki wraz z dwukanałowym systemem audiodeskrypcji – tłumaczą przedstawiciele firmy GigGuide.

– Osoby poniżej 160 cm wzrostu wreszcie przestaną oszukiwać siebie i znajomych, że "widzieli" Depeche Mode czy że idą "zobaczyć" The National – podkreślają, za każdym razem robiąc znaki cudzysłowów palcami.

Zasada działania systemu jest prosta. Podczas koncertu wystarczy wybrać odpowiednią ścieżkę dźwiękową, i już można cieszyć się słownym opisem wydarzeń na scenie lub muzyką.


– Słuchawki z aktywnym systemem redukcji hałasu zapewniają, że żadna piosenka nie zakłóci opisu scenicznych popisów gwiazd i wizualizacji – zapewniają twórcy systemu.

Podczas prezentacji GigGuide pokazał zarejestrowane na żywo fragmenty audiodeskrypcji z kilku koncertów.

– Mężczyzna przebrany za piankę z cukrowego syropu skacze za konsoletą, jedną ręką macha do publiczności, drugą wciska przyciski, przesuwa suwaki – słyszymy Krystynę Czubówną w zapisie z koncertu Marshmello.

– Wieczornych snów mary powiewne, dziewicze, napróżno czekały na słońca oblicze... W dal poszły przez chmurną pustynię piaszczystą,w dal ciemną, bezkresną, w dal szarą i mglistą – mówi lektor podczas Bjork.

– Zupełnie jakbyście widzieli ludzi wychowanych na Trójce – słyszmy w audioguidzie z cover bandu Pink Floyd.

– Umpa, umpa, i komputerek, i hulamy, cały parkiet tańczący, i chuujjj... bala, bala, tzn. hu.. lają, hulają! – mówi Wojciech Mann relacjonując niskim osobom koncert Kasabian.

– Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn – słyszymy na nagraniu z Mystic Festivalu.

– Wygląda tak, że chcielibyście go przytulić i powiedzieć, że wszystko będzie dobrze – mówi lektor w relacji z Keatona Hensona.

Jak dowiaduje się ASZdziennik, pierwsze testy audioguide'ów spotkały się z ciepłym przyjęciem niskich fanów koncertów i festiwali.

Zapowiedzieli jednak, że z wysuniętego niedawno żądania wprowadzenia wyceny biletów w myśl zasady What You See Is What You Pay nie zamierzają rezygnować.

To jest ASZdziennik. Wszystkie cytaty i wydarzenia zostały zmyślone.