Eksperci Czarnka będą reformować program. Sprawdziliśmy, co to za panowie [10 CYTATÓW]
To już kolejny tekst, w którym chwalimy ministra Czarnka za to, że jest taki pracowity. Bo jest za co chwalić! Pomysłowy minister krytycznym okiem przejrzał program nauczania stworzony w MEN za czasów Anny Zalewskiej i stwierdził, że trzeba go zreformować jeszcze raz. A w dziele tym dopomoże mu cała grupa wspaniałych ekspertów.
Ponieważ nie chcemy tutaj komentować i się mądrzyć, jakbyśmy pozjadali wszystkie rozumy, postanowiliśmy po prostu zaprezentować wam najlepsze cytaty z panów.
No to jedziemy:
ARTUR GÓRECKI (dyrektor w placówkach Centrum Edukacyjnego Archidiecezji Warszawskiej, związany z Ordo Iuris) - koordynator prac zespołów sprawdzających podręczniki pod kątem odpowiednich treści:
1. Postawa katolicka to jest przyjęcie wszystkiego, co jest prawdziwe, bo wszelka prawda pochodzi od Pana Boga. Zarówno prawda, jaką poznajemy za pomocą naszego rozumu, jak i prawda objawiona. Nie może być między nimi sprzeczności.
Wiele wskazuje, że w podręcznikach wciąż jest za mało prawdy objawionej w stosunku do tej pojmowalnej rozumem. Dobrze, że ktoś się tym zajmie.
2. Nauczyciele, którzy wkładają dzieciom do głów niebezpieczne treści, są o wiele większym zagrożeniem, niż brak monitoringu w szkole.
I kolejna słuszna uwaga! Przez brak monitoringu można najwyżej nie wykryć, kto pobił na przerwie ucznia, a przez złych nauczycieli ten sam uczeń może uznać, że bycie gejem jest OK.
3. Kiedy religia przestaje kształtować kulturę i cywilizację, która nas otacza, wpływać na instytucje społeczne, polityczne, również takie jak szkoła - to musi się pojawić jakiś surogat. W miejsce tego wprowadza się kult człowieka. (...) Oderwanie kultury od religii nie jest w stanie nadać sensu rzeczywistości, w której żyje człowiek.
Tam, gdzie wstawiliśmy trzy kropki, był jeszcze rant na ekologizm, który proponuje, żebyśmy wszyscy razem się zabili dla planety.
RADOSŁAW BRZÓZKA (szef gabinetu politycznego Czarnka, radny Świdnika z listy PiS) - pełnomocnik ds. strategii edukacyjnej:
4. Ponieważ to środowisko katolickie w latach komunizmu, bardziej niż ktokolwiek inny, pielęgnowało skarb niezniekształconej kultury polskiej, jest wciąż predysponowane, żeby upominać się o nią.
Jakie to szczęście dla dzisiejszej prawicy, że Polsce zdarzył się ten komunizm.
5. Kolejny problem, na który pragnę zwrócić uwagę, to systemowe wykluczanie religii z obrazu świata ukazywanego przez szkołę.
Krzyże w klasach, jasełka, religia w środku lekcji, Biblia na polskim, ale kurde, coś dalej nie tak.
6. Ze zdziwieniem spostrzegam w podręczniku syna wprowadzony przez marksistów zwrot "przed naszą erą".
MARKSISTOWSKI ZWROT "PRZED NASZĄ ERĄ".
7. W jakże wielu polskich szkołach ewolucjonizm za pomocą sympatycznych dinozaurów "wyjaśnia" problemy nie tylko przyrodnicze, ale także rozstrzyga filozoficzne i religijne pytania o początek świata i człowieka.
Czy sympatyczne dinozaury chciałyby być wykorzystywane, aby negować Księgę Rodzaju?
8. [Lekcje powinny przebiegać] bez dyktatury relatywizmu, bez szukania na siłę pluralizmu religijnego w szkole, w której olbrzymia większość dzieci została ochrzczona w jednym pobliskim kościele.
A jacyś tam mali ateiści albo ten protestant z III A może się jeszcze nawrócą.
9. Trzeba po prostu odważnie bronić w procesie wychowania chrześcijańskiej moralności i klasycznych cnót, w szczególności zaś: małżeństwa, rodziny, macierzyństwa i rodzicielstwa.
Klasyczne cnoty: małżeństwo.
ROBERT DEREWENDA (Katolicki Uniwersytet Lubelski, radny Lublina z listy PiS) - koordynator podzespołów ds. podręczników do historii oraz wiedzy o społeczeństwie:
A ten pan, kochani, wyjaśni wam, dlaczego właściwie ludzie mają problem z tym, że to taki skład stworzy program dla wszystkich dzieci w publicznych szkołach.
10. Cokolwiek byśmy nie robili, za cokolwiek byśmy się nie zabierali, to pewnie znajdą się osoby, które będą nieprzychylne, no bo to najłatwiej.
Bo widzicie - to najłatwiej.
To jest ASZdziennik, ale wszystkie cytaty są prawdziwe: Źródła: (1), (2), (3), (4).