Szok francuskiej TV. Musiała podnieść stawki za reklamy, bo tak dużo ludzi lubi oglądać, jak baby grają

ASZdziennik
Dziwny przypadek wydarzył się we Francji. Emitująca Mundial Kobiet telewizja TF1 jeszcze w czasie fazy grupowej wyraźnie podniosła ceny reklam pokazywanych w przerwach meczów. I to nie nawet nie dlatego, że nagle zrobili się bardziej chciwi. Po prostu nie doszacowali tego, jak wielu ludzi będzie oglądać baby na boisku.
Fot. Instagram/Eugénie Le Sommer, Twitter/TF1

Przekładając ze skrótów na ludzki język, ten tweet oznacza, że mecz Francja-Norwegia (druga kolejka) oglądało 9,4 mln ludzi, czyli 41% wszystkich Francuzów, którzy mieli w tych godzinach włączony telewizor. Szczyt oglądalności wyniósł 11 milionów – tyle osób, ile średnio oglądało mecze męskiej reprezentacji w fazie grupowej rok temu.

Dla szefów stacji to ogromny szok, bo ci wielcy biznesmeni nie mieli pojęcia, że kupili prawa do transmisji takiego hitu.

– Po prostu myśleliśmy, że nikogo nie będzie interesować, jak laski kopią piłkę – tłumaczy się ASZdziennikowi jeden z dyrektorów kanału, którzy zasięgnęli eksperckiej opinii polskich internautów o tym, że kobieca piłka to śmiertelna nuda i żadne widowisko, więc kto w ogóle będzie na to patrzył.


– No to rzuciliśmy klientom te stawki tak o.

I wyszło, że są mniej więcej 50-60% za niskie.

Na szczęście dla TF1, stacja zdążyła podnieść ceny reklam od razu po meczu otwarcia, w którym Francja zagrała z Koreą Południową. Ten z kolei przyciągnął przed telewizory 9,8 mln ludzi spragnionych obejrzenia, jak kobiety nie potrafią strzelać goli, wyprowadzać akcji, wykonywać stałych fragmentów gry i nie puszczać szmat.

I tak im się ten nędzny babski futbol spodobał, że następny mecz swojej reprezentacji też poszli oglądać.
To jest ASZdziennik. Wszystkie cytaty zostały zmyślone, za to wszystkie podane liczby są prawdziwe. Źródła: Asia Tokarska, TF1, Le Monde.