Dobra wiadomość dla 38-mln narodu. Może zrzucić się na grę, która rozwiąże jego problemy emocjonalne

ASZdziennik
Zła wiadomość jest taka, że rozmowy o emocjach to problem zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Dobra: jest szansa, by nauczyć się, jak o nich mówić i lepiej je rozpoznawać. A najlepsza: wszystko dzięki dobrej planszówce, która rozwiąże problemy emocjonalne całego narodu. Ruszyła zbiórka na grę Emokosmos.
Fot. 123rf.com / Emokosmos.pl
Figurki mechów i pionki wojów będą musiały pójść w odstawkę. Emokosmos to gra planszowo-karciana, której głównymi bohaterami są emocje. W serwisie PolakPotrafi.pl trwa zbiórka na jej ufundowanie.
Zasady gry można poznać w 90 sekund, ale zasady radzenia sobie z emocjami zostają z graczami na całe życie. Emokosmos uczy graczy, by zwracali uwagę na emocje, które sami przeżywają, jak i na te przeżywane przez innych.

O tym, że gra jest potrzebna, szybko przekonali się jej twórcy. Chwilę po zapowiedzi wydania zgłosiło się do nich niemal 450 szkół i placówek z całego kraju, które chcą rozwijać inteligencję emocjonalną podopiecznych przy pomocy Emokosmosu.


– Grając w Emokosmos, poznajesz źródła emocji u różnych ludzi – w zależności od tego jaką talię kart wybierzesz do gry, możesz empatyzować z nastolatkami, studentami, dorosłymi, małżonkami, rodzicami a nawet ludźmi z zupełnie innych kręgów kulturowych – zapewniają twórcy. – Zrozumienie emocji innych ludzi to droga do dobrego współżycia na naszej małej planecie

Oto pierwsze wrażenia ludzi, którzy są w tym zawodowcami. I codziennie pomagają dzieciom w radzeniu sobie z emocjami:

"Dzieciaki po prezentacji gry były zachwycone, trzymamy kciuki za wydanie!"

"W placówce prowadzona jest socjoterapia dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w wieku od 6 do 15 lat, dlatego gra o emocjach byłaby jej doskonałym uzupełnieniem"

"Emocje teraz to bardzo trudny temat, wymagający wiele pracy. Serdecznie dziękuję za nieocenioną pomoc dydaktyczną w kształtowaniu wiedzy o emocjach u moich uczniów."

Dla każdego, kto reprezentuje szkołę, świetlicę, klub lub inną organizację działającą z dziećmi i młodzieżą, autorzy gry mają bezpłatne egzemplarze Emokosmosu.

Bonusów za wsparcie gry jest dużo, ale najlepszy z nich to możliwość wsparcia edukacji emocjonalnej dzieci i młodzieży.

To jest ASZdziennik. Jesteśmy patronem gry Emokosmos.