logo
Fot. 123rf.com, Youtube/Maybelline New York Australia & NZ
Reklama.

Nikogo nie szokuje protekcjonalne podejście części mężczyzn do graczek. Bo przecież mogłyby w tym czasie robić obiad, zmywać naczynia lub robić wszystkie dziewczyńskie rzeczy, podczas gdy oni, zjednoczeni w samczej sile, rozwiązują Bardzo Męskiego Questa.

W związku z toksyczną atmosferą w grach marka Maybelline New York postanowiła umożliwić mężczyznom zmianę perspektywy. Zaproponowała dwójce youtuberów (JoelBergs, DrewD0g) wcielenie się kobiety z pomocą modulatora głosu w celu rozpoczęcia dyskusji na temat dyskryminacji kobiet w świecie gier. Ich inicjatywa Through Their Eyes ma uwrażliwić mężczyzn na codzienne dawki gamerskiego seksizmu i przekonać do zmiany.

Wyniki nie zaskakują – niektórzy mężczyźni wciąż nie mogą się pogodzić z faktem, że kobiety też interesują się grami, a naciskanie klawiszy nie jest sprzężone z płcią. To jednak nie do pomyślenia dla części graczy, którzy na dźwięk kobiecego głosu przechodzą transformację w samców alfa i, zamiast strzelać do wspólnych wrogów, strzelają seksistowskimi odzywkami w stronę współgraczek.

Wystarczyło kilka sekund, by podszywający się pod kobiety youtuberzy zostali skrytykowani za wszystko, co się da. Nie zabrakło też obleśnych komentarzy, natrętnego flirtu i odsyłania kobiet do kuchni, bo to przecież bardzo śmieszny żart, który nigdy się nie starzeje.

W związku z tym liczymy, że więcej osób dowie się o akcji, a mężczyźni w końcu wbiją level, w którym z seksistowskich bestii przemienią się w zwykłych graczy, którzy cieszą się wspólną rozgrywką.

Choć obecnie nie brzmi to na prawdopodobny scenariusz.

To jest ASZdziennik, ale to prawda.