
Odpowiedz na kilka pytań i zobacz, czy praca w księgowości i w biurze to coś dla ciebie!
1. Jak najlepiej wybrać formę opodatkowania?
A) Rzutem kostką: 1-2 - ryczałt, 3-4 - skala podatkowa, 5-6 - stawka liniowa.
B) Otworzyć stronę CEDIG i wpuścić kota na klawiaturę.
C) Jestem księgową i wybrałam formy opodatkowania całej rodzinie. Trzeba się było uczyć.
2. Ile poprawek potrzebował jak dotąd Polski Ład?
A) Ufam, że żadnej, bo rządzą nami odpowiedzialni eksperci, którzy sto razy zastanowią się, zanim wprowadzą tak poważne zmiany w życie.
B) To nie Polski Ład wymaga poprawek. To Polska wymaga poprawek, które daje Polski Ład.
C) Bezbłędnie prowadzę księgowość w 100-osobowej firmie i nie znam słowa "poprawka".
3. Czy polscy przedsiębiorcy zyskają na Polskim Ładzie?
A) Tak. Wiem to z konferencji prasowej Mateusza Morawieckiego.
B) Tak. Wiem to, bo jestem przedsiębiorcą i mocno trzymałem kciuki za łaskę pieniężną podczas ostatniej retrogradacji Merkurego.
C) To zależy. Wiem to, bo jestem księgową.
4. Czy złożył_ś już PIT do Urzędu Skarbowego?
A) Tak. Zrobiłem to w 2017 i już mam z głowy.
B) Co złożyłem gdzie?
C) Jestem office managerem i tylko w tym roku jakieś 120 razy.
5. Czy wiesz, gdzie jest ta twoja ważna faktura za zakup smartfona na firmę?
A) Oczywiście. Zaraz po zakupie papier powędrował do niebieskiego worka, a stamtąd - mam nadzieję - prosto do recyklingu. #ZeroWaste #Makulatura4Life
B) Tak. Są razem z fakturami za zakup PlayStation, wczasów na Bookingu, dzisiejszego wegeburgera z Maka i komunijnego quada dla chrześniaka na firmę.
C) Jestem księgową i wiem, gdzie mam fakturę za zakup pejdżera dla prezesa w 1998 roku.
6. Czy pamiętasz o regularnych przelewach dla swoich pracowników?
A) Przelewy są dla zarządu, dla pracowników mamy owocowe czwartki.
B) Człowiek nie jest bogaty tym, co posiada, lecz tym, bez czego z godnością może się obejść. Porozmawiajmy o ideach.
C) Tak. Jestem księgową i nikt mnie nie pyta "hej, czy pensje już poszły", bo wiedzą, że poszły.
7. Jak dobrze znasz Excela?
A) Przeszłam całego Excela, ale wolę Fortnite.
B) Dobrze. To obok Shreddera najgroźniejszy przeciwnik Wojowniczych Żółwi Ninja.
C) Jestem księgową i napisałam formułkę, która odpowiada za mnie na ten quiz.
8. Obsługa urządzeń biurowych. Umiesz?
A) Pośrednio. Wiem, jak ma na imię koleżanka z biura, która zawsze pomaga mi odblokować papier w drukarce.
B) Jeżeli dystrybutor z wodą liczy się jako urządzenie biurowe, to tak.
C) Jestem office managerem, a mój kot ma na imię Xerox.
9. Na maile odpisujesz:
A) Odkąd oszukano mnie po odpowiedzi na mail o odziedziczeniu nigeryjskiego spadku, to już nie.
B) Jeżeli kończą się słowami, że "jeżeli nie podasz tego dalej, czeka cię w życiu wielkie nieszczęście", to tak.
C) Tak. Jestem office managerką i odpisuję.
10. Czy naprawdę chcesz pracować w księgowości?
A) Nie, ale dziękuję za tę chwilę umiarkowanej rozrywki.
B) Tak, praca w księgarni to moja pasja.
C) Tak i te pytania były poniżej mojego poziomu.
WYNIKI:
Jeżeli wybrałaś większość odpowiedzi A lub B, to naszą radą jest inna kariera.
Ale jeżeli większość twich odpowiedzi to "C", to pewnie dobrze znasz się na księgowości. Może też na ogarnianiu zawiłości związanych z prowadzeniem biura? Podamy więc dalej tę ofertę pracy, która może cię zainteresować.
Oto propozycja od portalu NaTemat.pl:
Sporo się u nas ostatnio dzieje i właśnie dlatego szukamy osoby, która zasili nasz zespół jako Office & Finance Manager. Stanowisko jest wyjątkowe, bo oferuje możliwość współpracy naprawdę z każdą ze 100 osób, które dziś współtworzą Grupę naTemat. Dlatego też nowej wyjątkowej i odpowiedzialnej osoby szukamy. Jeśli masz doświadczenie w prowadzeniu biura i administracji, nie są Ci obce kwestie księgowe, zapraszamy do naTemat.
Zakres obowiązków:
- wystawianie faktur, korekt,
- przygotowywanie list płac, rozliczanie pracowników i współpracowników,
- rozliczanie delegacji i zaliczek,
- rozliczanie prowizji handlowców oraz szefów działów
- bieżąca kontrola wpisów do systemu CRM, sprawdzanie zgodności sald z kontrahentami
- obsługa raportów księgowych, miesięcznych, kwartalnych i rocznych bilansów wszystkich spółek.
- analizy sprzedaży, rozliczenia z kontrahentami i domami mediowymi
- dbanie o płynność finansową spółki oraz spółek zależnych,
- terminowe przygotowywanie dokumentów dla biura rachunkowego
- rozliczanie autorów zewnętrznych,
- kontrola wydatków spółek Grupy naTemat
- rozliczanie wzajemnych zobowiązań między spółkami wchodzącymi w skład Grupy naTemat,
- nadzór nad majątkiem przedsiębiorstwa,
- prowadzenie dokumentacji spółek, w tym wszelkich umów
- tworzenie umów z pracownikami oraz współpracownikami
- wpisywanie zamówień oraz płatności do pliku kontrolnego,
- obsługa ubezpieczenia medycznego PZU,
- obsługa poczty przychodzącej i wychodzącej,
- przygotowywanie przelewów,
- windykacja należności (w tym obsługa KRD)
- dokonywanie zakupów artykułów biurowych oraz innych produktów niezbędnych do utrzymania działania biura, wyszukiwanie najlepszych ofert,
- korespondencja z klientami oraz usługodawcami,
- ścisła współpraca z działem produkcji, działem handlowym oraz z innymi działami Grupy naTemat,
- prowadzenie inwentaryzacji sprzętu
Oferujemy:
- atrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczenia,
- pracę u wydawcy o ugruntowanej pozycji na rynku,
- możliwość współtworzenia nagradzanych projektów, o których mówi cała Polska i świat,
- dużą dozę samodzielności i decyzyjności
- pewność, że nie będziesz jedynie pozycją w Excelu w gigantycznej strukturze,
- nowe, klimatyczne biuro na ul. Burakowskiej,
- elastyczne formy zatrudnienia,
- prywatną opiekę zdrowotną PZU Zdrowie,
- profesjonalne wsparcie psychologiczne dla chętnych,
- finansowanie książek, które Ciebie rozwijają
CV i parę słów o sobie można wysyłać na paulina.plenkiewicz@natemat.pl
To jest ASZdziennik dla NaTemat. Oferta pracy nie została zmyślona.