Dramat naukowców. Zrobili pierwsze zdjęcie czarnej dziury, ale zepsuł je imperialny krążownik

Fot. National Science Foundation
Dzisiaj poznaliśmy efekt kilkuletniej pracy naukowców skupionych wokół programu Event Horizon Telescope - pierwsze w historii zdjęcie czarnej dziury. Niestety fotografia jest dość rozczarowująca, bo widać na niej głównie rozmazany imperialny krążownik.

Aby zrobić zdjęcie znajdującej się w centrum Drogi Mlecznej czarnej dziury, naukowcy wykorzystali znajdujące się na całym świecie teleskopy. Dane z każdego z nich "ważyły" miliony gigabajtów, więc trzeba je było transportować fizycznie w jedno miejsce. Tam miesiącami składano je w jeden wspólny obraz.

– Przyznam, że byliśmy nieco rozczarowani, kiedy w końcu zobaczyliśmy zdjęcie – mówi dr Cordova z National Science Foundation. – Cała nasza kilkuletnia praca poszła na marne.

Czarna dziura, a właściwie otaczający ją horyzont zdarzeń, została na fotografii w większości przesłonięta przez statek kosmiczny zidentyfikowany jako ciężki imperialny krążownik Harrower IV.

Naukowcy zapowiedzieli, że spróbują zrobić czarnej dziurze jeszcze jedno zdjęcie. A tymczasem zwracają uwagę na nowy obiekt w Układzie Słonecznym, który wygląda zupełnie jak niewielki księżyc. Mają co do niego złe przeczucia...

To jest ASZdziennik, ale naukowcy naprawdę zrobili zdjęcie czarnej dziury.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie