
Reklama.
– Zmiany mają zniechęcać producentów farb i lakierów do sięgania po pomysły działów reklamy i marketingu – przyznaje pan Ryszard z Poznania, właściciel małej firmy remontowo-budowlanej. – Według szacunków każdego roku ich burze mózgów zabijają pewność siebie nawet 5 mln przedsiębiorców z naszej branży.
Na szczęście już od nowego roku ma się to zmienić.
"Lubieżność Penelopy" od 1 stycznia zastąpi "normalny różowy, coś jakby czcionka z plakatu "Drive", "Hortensjowe Wzgórze" – "tło z pierwszego levela Super Mario Bros.", a "Pnącza Dzikiego Wina" - "Hulk z pierwszych Avengersów". Zamiast "Wschodu nad Serengeti" klienci zobaczą na opakowaniu "Fantę", "Miedziowy Jęczmień" – "włosy Josha Homme'a z czasów "Ery Vulgaris", a w miejsce "Ecru" pojawi się "taki ciemny biały".
– Skończył się czas, gdy instrukcje z Duluxa, Śnieżki czy Dekoralu przyjmowaliśmy na kolanach – cieszy się pan Ryszard.
"Fankfurter Allgemeine Zeitung" podaje, że to tylko pierwszy etap walki z wprowadzającymi w błąd opakowaniami.
"Dyrektywa fuksjowa" przewiduje bowiem, że w ramach polityki zrównywania szans do 2030 r. z opakowań mają zniknąć wszystkie przymiotniki, porównania i zawiłe metafory.
Zastąpi je prosty zapis w szesnastkowej notacji RGB.
To jest ASZdziennik. Wszelkie cytaty i wydarzenia zostały zmyślone.
Autor: Łukasz Jadaś /@lukaszjadas