
Reklama.
Statystyki opublikowano po incydencie, do jakiego doszło w jednym ze sklepów Empik w Warszawie. W salonie przy ul. Marszałkowskiej bilet na koncert Eda Sheerana usiłował zakupić 29-letni Mariusz P.
– Wychodziłam z działu z alternatywą, kiedy nagle podszedł do mnie tajemniczy starzec – relacjonuje 15-letnia Liliana, która do sklepu przyszła po reedycję "OK Computer". – Zapytał, czy mogłabym mu kupić dwa bileciki na Sheerana, bo ma już prawie 30 lat i jest poza głównym targetem.
Odpowiedzialna dziewczyna głośno zaśmiała się i powiedziała, że w tym wieku to może mu najwyżej kupić karnet na Legendy Rocka w Dolinie Charlotty. W sektorach siedzących.
Przypadków takich jak ten w Warszawie jest jednak więcej.
Z badań wynika, że choć raz w życiu po "Shape of You" sięgnęła już większość Polaków wieku 18-32, 70 proc. młodych par nie wyobraża sobie wesela bez "Thinking Out Loud" na pierwszym tańcu. Taki sam odsetek regularnie raczy się playlistami "Podobne do Eda Sheerana" na Spotify.
– Istnieje wiele czynników sprzyjających inicjacji sheeranowej w wieku średnim – twierdzi dr. Bożena Markowska, specjalistka ds. leczenia uzależnień. – Dorośli często czerpią wzory od nastolatków, bo myślą, że dzięki temu stają się młodzi i obeznani w muzycznych trendach.
Zdaniem Markowskiej, dlatego to właśnie młodzież ma główny wpływ na kształtowanie się postaw i wyborów, jakich dokonują Polacy zbliżający się do 30-stki.
– Zapewniamy, że w naszej sieci nie ma miejsca na takie praktyki i nikt powyżej 18 roku życia nie może liczyć na taryfę ulgową - usłyszeliśmy w biurze prasowym sieci Empik. – Zwłaszcza, że sprzedaż rusza dopiero od jutra.
To jest ASZdziennik. Wszelkie wydarzenia i cytaty zostały zmyślone.
Autor: Łukasz Jadaś /@lukaszjadas