
Reklama.
Tekst powstał w ramach promocji głosowania na Top 20 Ludzi Mediów w ramach plebiscytu Top 100 Facetów serwisu ZaadoptujFaceta.pl. Swój głos możesz oddać poniżej.
– 79 proc. dziennikarzy nie rozumie informacji, które podaje na antenie – wynika z najnowszych badań Instytutu Dziennikarstwa UW.
Dziennikarze nie radzą sobie z gospodarką, sprawami międzynarodowymi, ale – co najdziwniejsze – najgorzej jest z polityką.
– Znajomość najważniejszych aktorów sceny politycznej jest dość dobra, ale wystarczy, że w newsie padną trzy nazwiska lub tytuł ustawy, a percepcja czytanego tekstu spada drastycznie – piszą naukowcy z UW.
Stacje nie zamierzają jednak tak tego zostawić. Jak dowiaduje się ASZdziennik, każda czytana na antenie informacja będzie posiadała także uproszczone, maksymalnie dwuzdaniowe streszczenie dla tych, którzy newsa czytają. I to się już dzieje.
– Rosjanie jadą. Możemy mieć przerąbane – tak zamieszanie z przejazdem Nocnych Wilków streściła w weekend swojemu prezenterowi jedna z czołowych telewizji informacyjnych.
Te jednak problemy z pewnością nie dotyczą ludzi mediów, na których można głosować poniżej w ramach plebiscytu "Top 100 Facetów do zaadoptowania" według ZaadoptujFaceta.pl.
Zapraszamy do głosowania (prawdziwego).
To jest ASZdziennik dla ZaadoptujFaceta.pl