logo
Fot. 123rf.com/DIXIT
Reklama.

Mózg Mariusza jest stworzony do kreatywnych wyzwań, dlatego 26-latek zgodził się na przedświąteczny wieczór z planszówkami i Dixitem. Gdyby wiedział, że gra go oszuka, zostałby w domu i oglądał seriale.

Dixit to niezwykła zabawa polegająca na wymyślaniu i odgadywaniu skojarzeń. Wystarczy spojrzeć na jedną z wieloznacznych, bajkowych i pięknie ilustrowanych kart, i pomyśleć, co może odzwierciedlać.

Brzmi łatwo i przyjemnie, ale co z tego, skoro żadna z kart Mariusza nie pasuje do efemerycznej krainy poezji i fantazji w jego głowie? I do tego skojarzenia doskonałego, które udało mu się wymyślić podczas nocy spędzonych na researchu popkulturowym i fact-checku jego skojarzeń?

26-latek domyślał się, co go czeka, dlatego przez tydzień szukał skojarzenia idealnego. Takiego, które zaimponuje wszystkim graczom i potwierdzi spontaniczność, elastyczność i niezwykłą ostrość swojego umysłu. A jednocześnie nie odsłoni zakamarków jego umysłu przed znajomymi. I nikt nie pomyśli sobie, że ma jakieś dziwne skojarzenia.

Gdy po kwadransie udało mu się wywalczyć swój ulubiony i szczęśliwy pionek zielonego królika i można było zacząć grę, wszystko miało pójść jak z płatka.

Mariusz nie przewidział jednak, że w zestawie kart dostanie wiatrak w kształcie ślimaka, mężczyznę z włócznią wpatrującego się w wysoką wieżę, parę kormoranów we frakach w eleganckiej restauracji oraz myszkę-czarodziejkę wróżącą królikowi ze szklanej kuli w zaczarowanym lesie. I co teraz?

Jak to dopasować pod skojarzenie idealne - "łapy, łapy, cztery łapy, a na łapach pies kudłaty"? Bo właśnie tak błyskotliwe skojarzenie wymyślił sobie Mariusz.

logo

Jako narrator skazany jest na improwizację: musi na poczekaniu wymyślać ciekawe zdanie, rzucać cytatami z piosenek, scenami z filmów. Nie tak zaplanował sobie ten wieczór: wszyscy mieli poznać jego wymarzone i wyrafinowane skojarzenie o kudłatym piesku. Wszystko wskazuje na to, że podczas tej rozgrywki nie będzie w stanie zabłysnąć przed znajomymi. A przecież na tym polega ta gra.

Wszystko wskazuje na to, że 26-latek będzie musiał cierpliwie poczekać na odpowiednią kartę, albo wymyślić zupełnie nowe skojarzenie doskonałe.

Przemyśli to jeszcze w domu, układając puzzle z ilustracjami z Dixita.

To jest ASZdziennik dla gry DIXIT. Najnowsza edycja zawiera jak zwykle 84 pięknie ilustrowane karty, a także osiem pokręteł do głosowania, co umożliwia grę od 3 do 8 osób, a także zupełnie nową planszę, którą można wyjąć z pudełka!