Fot. 123rf.com/audioriver
Reklama.
Mowa tu o festiwalu Audioriver, który od 15 lat edukuje Polaków, by tańczyli byle jak, ale nie do byle czego. Od 2020 roku festiwal znowu nieco rozszerzył swoją misję.
I wyszło trochę niezręcznie wobec rządu.
Bo po podsumowaniu prospołecznych i proekologicznych działań ze strony Audioriver, festiwal zrobił dla edukacji Polaków więcej niż wszystkie ministerstwa od 2015 roku.
Płocki Audioriver wygląda nam już nie tylko na najważniejsze święto muzyki elektronicznej w Polsce, ale także na najlepsze letnie centrum edukacyjne. Od prawie dwóch lat, festiwal prowadzi edukacyjną akcję Audioriver Goes Green.
Jeszcze przed rozpoczęciem pląsów nad Wisłą, można posłuchać Jagny Niedzielskiej, która prowadzi rozmowy na temat ekologii w formie podcastów. Do tej pory Jagna gościła m.in. Zofię Zochniak z akcji Ubrania do Oddania, Kasię i Jacka Sienkiewiczów z Kwiatu Jabłoni, Vienia czy ekspertki z polskiego oddziału WWF. Nowy sezon podcastu Audioriver, o nazwie "(Nie)zrównoważona Niedzielska" będzie miał swoją premierę 11 maja.
Co do samego terenu wydarzenia, tam także będzie widać ekologiczne zmiany. Większość scen na Audioriver będzie zaprojektowana w oparciu o elementy dekoracyjne pochodzące z surowców naturalnych i przeznaczonych do ponownego użycia w kolejnych latach.
Na festiwalu nie będzie również jednorazowych materiałów reklamowych, a dodatkowo Audioriver planuje ograniczenie zużycia energii elektrycznej koniecznej do zasilania ekranów scenicznych czy instalacji świetlnych.
Ale to nie wszystko.
Byliśmy na Audio wielokrotnie i czujemy się tam jak w domu, a może nawet trochę lepiej.
Dlatego cieszy nas, że nie jesteśmy jedyni. Audioriver rozszerza w tym roku kampanię Audiohome: jesteś w domu, w ramach której poświęca uwagę problemom bezpieczeństwa, tolerancji, praw człowieka i wykluczeń. Partnerami akcji są Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja Edukacji Społecznej i Fundacja Kultury Bez Barier.
I kolejna ważna rzecz: w tym roku na festiwalu pojawi się także specjalna strefa safespace. Będzie to punkt, w którym doświadczona ekipa wolontariuszy, psychologów i edukatorów będzie reagować na bieżące problemy osób uczestniczących w festiwalu oraz odpowiadać na wszystkie pytania w kwestiach edukacyjnych i społecznych.
W kontekście edukacji, warto wspomnieć także o Audioriver Sobótka, czyli dziennej części festiwalu, towarzyszącej ponad 100 nocnym występom muzycznym. W programie Sobótki znajdą się m.in. panele dyskusyjne dotyczące nie tylko branży i świata kultury, ale również tematów społecznych i ekologicznych.
Więcej o imprezie znajdziecie TUTAJ.
To jest ASZdziennik dla festiwalu Audioriver.