7 fikcyjnych planszówek, dzięki którym zabrylujesz wśród znajomych nerdów

7 fikcyjnych planszówek, dzięki którym zabrylujesz wśród znajomych nerdów.
7 fikcyjnych planszówek, dzięki którym zabrylujesz wśród znajomych nerdów. Fot. Wojciech Kardas / Agencja Gazeta
Twoi znajomi zawstydzają cię swoją znajomością gier planszowych? Chciałbyś móc im zaimponować, nie ucząc się całego rankingu Board Game Geek na pamięć?

Dobrze się składa, bo mamy dla ciebie listę, dzięki której wprowadzisz w konsternację największych planszówkowych wyjadaczy.

1. Tixid: Alienacja

Jeden z graczy wciela się w rolę bajarza. Podaje na głos wymyślone przez siebie hasło oraz wykłada przed sobą sześć kart z obrazkami, z których tylko jedna pasuje do hasła. Zadaniem bajarza jest połączyć hasło z obrazkiem w sposób zrozumiały wyłącznie dla jednego z pozostałych graczy. Może to być np. odniesienie do inside'owego żartu albo sceny z serialu, który właśnie wspólnie oglądają. Ważne, żeby reszta nie wiedziała, o co chodzi, poczuła się wykluczona i pozbawiona szans na punkty.

2. Superferma

Bardziej realistyczny pierwowzór Superfarmera, który nigdy nie osiągnął takiej popularności jak następca. Grę stworzył w 1942 roku wybitny polski matematyk Karol Soból, pierwotnie pod nazwą "Hodowla zwierzątek futerkowych".

Gracze na przemian rzucają 12-ściennymi kostkami z obrazkami norek, nutrii, lisów i gronostajów, i powiększają swoje hodowle. Raz na turę mogą wymienić żeton wybranego zwierzątka na żeton Futra i żeton Obdartego ze Skóry Truchła, który wlicza się do końcowej punktacji.

Superferma została stworzona dla dzieci, ale bawi także dorosłych.

3. Może Po Prostu Zaczniemy i Ogarniemy w Trakcie

W nowych planszówkach męczy cię przedzieranie się przez zasady, zanim zaczniesz grę? Oto coś dla ciebie.

W "Może Po Prostu Zaczniemy i Ogarniemy w Trakcie" czytanie zasad jest jednocześnie samą rozgrywką! W tej kooperacyjnej grze paragrafowej gracze mają do dyspozycji jedynie 120-stronicową instrukcję i własną intuicję. Muszą przebrnąć przez szereg łamigłówek, niejasności i sprzecznych reguł, uważając przy tym na akapity-pułapki, jak np. Ej, Weźmy Coś Łatwiejszego czy tytułowe Może Po Prostu Zaczniemy i Ogarniemy w Trakcie.

4. Imperial Struggle Through the Ages

Ciężka, historyczna gra strategiczna, przy której inne ciężkie, historyczne gry strategiczne są jak partyjka "Jungle speed" w niedzielny poranek. Samo rozkładanie planszy i wszystkich elementów zajmuje 8 godzin, a na świecie istnieją jedynie 3 stoły, które są w stanie pomieścić w pełni rozłożone ISTtA. Gracze kierują cywilizacjami od roku 8000 p.n.e. aż do roku 1945, a rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym.


Gra przeznaczona jest dla osób w wieku 30+ posiadających doktorat z historii.

5. Embargo

Hit domówek w gronie znajomych.

"Embargo" to zabawna party game, w której uczestnicy zgadują kolejne hasła, które opisuje członek ich drużyny. Nie może on przy tym używać zakazanych słów, rzeczowników, ani wyrazów zawierających litery A, K lub P. Aby wykluczyć podpowiedzi gestami i mimiką ma też związane za plecami ręce i worek na głowie. Osoba z przeciwnej drużyny informuje o limicie czasu, głośno odliczając od 30 do zera, a każdy błąd i koniec czasu sygnalizuje głośnym, drażniącym dźwiękiem i impulsem elektrycznym o napięciu 120V.

Super zabawa dla 4-12 osób w wieku 10+.

6. Talizman Nostalgii

Czerpiąca z klasycznych RPG innowacyjna gra przygodowa, w której gracze wcielają się w graczy grających w "Magię i Miecz" w 1992 roku. "Talizman Nostalgii" w 45 minut pozwala odtworzyć doświadczenie siedzenia 4 godziny nad grą fantasy, w której jedynym wyborem gracza było "w lewo czy w prawo?".

7. Podatki i faktury

Niedoceniony klejnot niemieckich eurogier.

"Podatki i faktury" (oryg. "Steuern und Rechnungen") wykorzystują mało popularny motyw przewodni księgowości. Wciągają gracza w ekscytujący świat kompleksowej obsługi podmiotów gospodarczych w zakresie kwestii kadrowo-płacowych czy rozliczeń z urzędem skarbowym. Gra opiera się na mechanizmie worker placement. Wyniki twojej firmy zależą od odpowiedniego przydzielenia pracownikom zadań reprezentowanych przez małe drewniane sześcianiki w kolorach od jasnoszarego po ciemnografitowy. Rozgrywka trwa przeciętnie 120-180 minut, a zwycięzcą zostaje ostatni gracz, który nie zbankrutował i nie usnął.

Polecamy w wersji podstawowej oraz z najnowszym dodatkiem "PIT-28" .
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...