Sorry, Polacy. Muzułmanie przebili nasze obrażanie się o religię pretensjami o skarpety z H&M
ASZdziennik
31 stycznia 2018, 12:58·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 31 stycznia 2018, 12:58
Jako naród zajmujemy niewątpliwie miejsce w światowej czołówce pod względem drażliwości uczuć religijnych. Jest nas w stanie urazić spektakl teatralny, którego nawet nie widzieliśmy albo reklama cukru "Słodki jeżu". Ale muzułmanie i ich pretensje do H&M o wzór na dziecięcych skarpetach to zupełnie inna liga.
Reklama.
Szwedzka sieć odzieżowa sprzedawała skarpetki z ludzikiem Lego. Niektórzy dopatrzyli się w obecnym na nich wzorku napisu "Allah".
– Jeśli spojrzę na dziecięce skarpety do góry nogami, zmrużę oczy i użyję wyobraźni, to prawie widzę arabski napis, który z jakiegoś powodu sprawia, że powinienem być zdenerwowany – oburzył się jeden z klientów H&M.
Sieciówka uznała zasadność skarg i zdecydowała się wycofać "kontrowersyjny" produkt ze sprzedaży.