Kotom wyraźnie ciąży ich rola kulturowa.
Kotom wyraźnie ciąży ich rola kulturowa. Fot. ArTDi101 / Shutterstock.com
Reklama.
Stereotypy mają to do siebie, że nie biorą pod uwagę zdania obiektów, które opisują. Doskonale widać to w wynikach badania "Koty: postawy życiowe i stosunek do wizerunku społecznego".
I tak, aż 79 proc. kotów nie znosi, jak przypisuje im się ludzkie cechy i woli, żeby traktowano je "po prostu jak zwierzęta".
Respondentom wyraźnie ciąży im ich rola kulturowa. 68 proc. jeży się włos na zdanie "koty zawsze chodzą swoimi ścieżkami", a powiedzenie o spadaniu na cztery łapy przez 65 proc. ankietowanych traktowane jest jako "język opresji, wynikający ze społecznego przymusu aktywności fizycznej".
Podobnie krytycznie oceniany jest wizerunek gatunku prezentowany w reklamach. Według 57 proc. badanych spoty kreują nieprawdziwy obraz "skoncentrowanego na sobie domownika, któremu zależy tylko na wylizaniu sierści i napełnieniu brzucha".
Sondaż przeprowadzono na próbie telefonicznej z udziałem 497 respondentów.
To jest ASZdziennik. Wszystkie cytaty i wydarzenia zostały zmyślone.