Partia Razem chce likwidacji klas w grach RPG. "Łotrzyk stygmatyzuje osoby gorzej uposażone"
ASZdziennik
16 maja 2018, 10:05·1 minuta czytania
Publikacja artykułu: 16 maja 2018, 10:05
Partia Razem przedstawiła projekt mający na celu likwidację archaicznego systemu klasowego w grach RPG. Adrian Zandberg i jego koleżanki i koledzy próbują właśnie zebrać w tej sprawie 100 tys. podpisów.
Reklama.
Partia dąży do tego, aby w grach typu Role Playing Games, zarówno papierowych jak i komputerowych, odrzucić podział na wojowników, magów, paladynów czy łotrzyków.
– Nie można mówić o kimś, że jest łotrem bez analizy jego sytuacji życiowej. Nie powinno się kogoś stygmatyzować tylko dlatego, że na starcie nie był uprzywilejowany – mówi Zandberg.
Razem uważa, że bliższy współczesności byłby podział na klasy ze względu na kapitał społeczny, kulturowy, ekonomiczny i symboliczny, i idąc za przykładem Pierre'a Bourdieu chce wyróżnić klasę dominującą, średnią i niższą*.
– Postulujemy, żeby z Pillars of Eternity 2 usunąć szkodliwe, wyrosłe na gruncie feudalizmu, podziały – argumentuje Marcelina Zawisza. –Uważamy, że zamiast stosować tak pejoratywne nazewnictwo jak "barbarzyńcy" i "pożeracze zwłok", powinno się używać zupełnie neutralnego określenia "klasa niższa" lub ludowa.
Partia zapowiada, że jeśli jej projekt zbierze 100 tys. podpisów i zostanie przegłosowany w sejmie, wystosuje kolejne wnioski o zmiany w grach RPG.
– Chcemy zmniejszenia różnic między najniższym i najwyższym poziomem doświadczenia w drużynie, redystrybucji ekwipunku i 75% podatku od posiadaczy uzbrojenia +4.
To jest ASZdziennik. Wszystkie cytaty i wydarzenia zostały zmyślone.
*tak, wiemy: u Macieja Gduli jest ludowa, średnia i wyższa;)