Homo Marianus odkryty! Sensacyjne wideo uchwyciło brakujące ogniwo między Homo sapiens a Homo nieukus

Fot. Kuba Atys / Agencja Gazeta
Polscy antropolodzy dokonali przełomowego odkrycia, które może całkowicie zmienić to, co wiemy o ewolucji człowieka. Odkryli nieznany dotąd gatunek, będący tzw. "brakującym ogniwem" między Homo sapiens a Homo nieukus.

Naukowcy znaleźli dobrze zachowanego osobnika męskiego gatunku Homo marianus w siedzibie Związku Narodowego Polskiego w Toronto. Jego wiek datowany jest na rok 1964 n.e., a poglądy na XIII-XIV wiek.

– Jest wiele cech, które łączą Homo marianusa z Homo sapiens: wyprostowana postawa, umiejętność używania narzędzi czy noszenie odzieży dla ochrony od zimna. Jest to jednak gatunek bardziej pierwotny niż człowiek myślący - tłumaczy paleoantropolog Karol Darnowski z wydziału archeologii Uniwersytetu Warszawskiego.

– Ma masywniejsze ciało, bardziej wysuniętą do przodu żuchwę i przepuszczającą mniej bodźców z zewnątrz mózgoczaszkę. W porównaniu do Homo sapiens jego procesy myślowe wymykają się logice innych naczelnych. Homo marianus jest zdolny do werbalnej, i prawdopodobnie również pisemnej, komunikacji, lecz robi to w inny, jeszcze nie do końca zbadany sposób na YouTubie. Wystarcza on jednak, aby porozumieć się z podobnymi sobie osobnikami – opisuje Darnowski.

Jak to możliwe, że inni przodkowie współczesnych ludzi wyginęli, a Homo marianus zachował się w nienaruszonym stanie do naszych czasów?

– Nas też to zastanawia – przyznaje Darnowski. – Ale odpowiem tu słowami samego Homo marianusa: A dlaczego stonoga nie wyginęła, mimo że jest brzydka i niepotrzebna? Są rzeczy, których nawet naukowcy nie są w stanie zrozumieć.
To jest ASZdziennik, ale Marian Kowalski naprawdę "obalił" teorię ewolucji.
POLUB NAS NA FACEBOOKU