PILNE NIE JESTEŚMY ANI ONETEM, ANI WP. OTO DLACZEGO

Dramat blogera. Chciał wyśmiać prokobiecą promocję Mercedesa, wyszła mu reklama feminizmu

Fot. Adult Swim / Spidersweb.pl/Autoblog
Mercedes Polska na kilka dni obniżył cenę swoich samochodów o 8 procent dla kobiet, żeby zwrócić uwagę na rozbieżności w płacach kobiet i mężczyzn w Polsce. Tym samym poszedł w ślady na przykład francuskiego dziennika Liberation, który podwyższył dziś cenę dla mężczyzn z tego samego powodu. Czy świadomość problemu wzrosła? To się okaże. Jedno wiadomo już teraz. Przy okazji powstał najfajniejszy pokaz blogerskiego bólu dolnej części ciała ostatnich dni.

Mercedes Polska ogłosił dziś taką promocję.
Promocję wyjaśniają też grafiki pokazujące rozbieżności w dochodach Polek i Polaków i formułkę, że w Mercedesie wszyscy zarabiają tyle samo niezależnie od płci.

Tam jednak, gdzie ktoś zyskuje (nawet tylko przez 3 dni promocji), ktoś przecież traci. I robi shitstorm w internecie. Tak jak Tymon Grabowski z serwisu Autoblog, który swoim tekstem "Oburzająca akcja Mercedesa. Zamożne kobiety zapłacą mniej, bo… są kobietami" chciał zdyskredytować akcję. Niestety dla siebie postanowił to uczynić korwinizmu-mistewiczyzmu:) A wiadomo, jak to się kończy.
Oto najlepsze cytaty.

1. Oburzająca akcja Mercedesa. Zamożne kobiety zapłacą mniej, bo… są kobietami

Zaczyna się od tytułu z mroczną fantazją/strachem każdego racjonalnego wolnościowca. Freudowskim obawą przed femme fatale o wyższych zarobkach. Propsy też za szczucie bogactwem, któremu się nic nie należy.

2. Nie cierpię Dnia Kobiet, bo sama ta nazwa odhumanizowuje kobiety. Skoro kobiety to ludzie, to chyba codziennie jest dzień ludzi? Tym razem jednak dzień kobiet zamienił się w dzień karania mężczyzn.

Nie mam nic do feminazistek, ale...

3. Mercedes przygotował infografikę, z której wynika, że kobiety zarabiają w Polsce 7,2% mniej od mężczyzn. Jest to tzw. gender pay gap, czyli rozbieżność płacowa między płciami. Tyle że w Mercedesie chyba ktoś jej nie zrozumiała.

Fajnie będzie, jak zmienię płeć podmiotu w zdanie. "Ktoś nie zrozumiała" i te sprawy. Bo na pewno tylko baba mogła coś takiego wymyślić.

4. Kobiety pracują krócej (wcześniej przechodzą na emeryturę), mają dłuższe przerwy w karierach zawodowych związane z urlopami macierzyńskimi oraz ogólnie mają tendencję do wybierania zawodów o niższym stopniu ryzyka. A te właśnie zajęcia są najlepiej opłacane.

Tak było od wieków, że to my, faceci, ginęliśmy na wojnach, polowaniach na mamuty i wypruwaliśmy sobie żyły wieszając plakaty Korwina. Poza tym zarabiamy więcej, bo sorry, ale nie mamy macicy. Dlaczego mamy być za to karani cenami mercedesów?

5. Jest kardynalnym błędem przenoszenie ogólnego obrazu rynku pracy na indywidualne przypadki.

Losowe zdanie bez sensu dobrze wyglądające między akapitami. Nie próbuj go rozgryźć. Tak samo przecież nie można jak kardynalnego błędu przenoszenie ogólnego obrazu szans edukacyjnych dzieci z mniej zamożnych rodzin na indywidualne przypadki.

6. Na tej samej zasadzie można byłoby podzielić pracowników na tych z wyższym wykształceniem i tych z wykształceniem podstawowym. Ci z wyższym wykształceniem zarabiają zwykle więcej. Czy ludzie z wykształceniem podstawowym mogą w związku z tym kupić taniej nowego Mercedesa?

Faceci vs. kobiety, ludzie z wyższym wykształceniem vs. ludzie z podstawowym. Kobiety z Mercedesa nie zrozumieją, ale łapiecie wzór, nie?;)

7. dla dyrekcji Mercedes-Benz Polska mam świetną radę. W ramach walki z nierównościami płacowymi niezwłocznie wyrównajcie płace swoim pracownikom z polskiego oddziału marki z płacami z niemieckiej centrali.

A na koniec tam takiego twista. Ponoć szczucie Niemcem się teraz klika.
To jest ASZdziennik, ale żaden cytat nie został zmyślony.
Trwa ładowanie komentarzy...