WYDARZENIA MAREK JAKUBIAK WNIESIE LODÓWKĘ NA 4. PIĘTRO. DOŁĄCZ DO WYDARZENIA I DOPINGUJ!

Skandal w Empiku. Pełnoletni mężczyzna przyłapany na próbie zakupu biletu na Eda Sheerana

123rf.com
Nawet 80 proc. dorosłych Polaków ma za sobą pierwsze doświadczenia z piosenkami Eda Sheerana. Z zatrważających danych Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Uzależnieniom wynika, że 30-latkowie coraz częściej sięgają po "Shape of You", a wiek inicjacji sheeranowej niebezpiecznie zbliża się do wieku średniego.

Statystyki opublikowano po incydencie, do jakiego doszło w jednym ze sklepów Empik w Warszawie. W salonie przy ul. Marszałkowskiej bilet na koncert Eda Sheerana usiłował zakupić 29-letni Mariusz P.

– Wychodziłam z działu z alternatywą, kiedy nagle podszedł do mnie tajemniczy starzec – relacjonuje 15-letnia Liliana, która do sklepu przyszła po reedycję "OK Computer". – Zapytał, czy mogłabym mu kupić dwa bileciki na Sheerana, bo ma już prawie 30 lat i jest poza głównym targetem.

Odpowiedzialna dziewczyna głośno zaśmiała się i powiedziała, że w tym wieku to może mu najwyżej kupić karnet na Legendy Rocka w Dolinie Charlotty. W sektorach siedzących.

Przypadków takich jak ten w Warszawie jest jednak więcej.

Z badań wynika, że choć raz w życiu po "Shape of You" sięgnęła już większość Polaków wieku 18-32, 70 proc. młodych par nie wyobraża sobie wesela bez "Thinking Out Loud" na pierwszym tańcu. Taki sam odsetek regularnie raczy się playlistami "Podobne do Eda Sheerana" na Spotify.

– Istnieje wiele czynników sprzyjających inicjacji sheeranowej w wieku średnim – twierdzi dr. Bożena Markowska, specjalistka ds. leczenia uzależnień. – Dorośli często czerpią wzory od nastolatków, bo myślą, że dzięki temu stają się młodzi i obeznani w muzycznych trendach.

Zdaniem Markowskiej, dlatego to właśnie młodzież ma główny wpływ na kształtowanie się postaw i wyborów, jakich dokonują Polacy zbliżający się do 30-stki.

– Zapewniamy, że w naszej sieci nie ma miejsca na takie praktyki i nikt powyżej 18 roku życia nie może liczyć na taryfę ulgową - usłyszeliśmy w biurze prasowym sieci Empik. – Zwłaszcza, że sprzedaż rusza dopiero od jutra.

To jest ASZdziennik. Wszelkie wydarzenia i cytaty zostały zmyślone.

Autor: Łukasz Jadaś /@lukaszjadas

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...