Życiowy sukces internauty. Zrobił mema "Sprzedam opla", Peugeot się zgodził i wyłożył 2,2 mld euro

Fot. iMeme / Creative Commons
Czasami o socialmediowym zwycięstwie czy porażce decydują reakcje liczone w sekundach. Dowiódł tego właśnie produkujący samochody marki Peugeot i Citroen koncern PSA.

– Autor mema "Sprzedam opla" i zarząd PSA uzgodnili warunki sprzedaży praw do marki. Internauta z Polski wzbogaci się o 2,2 mld euro – donoszą największe agencje gospodarcze świata.

Początkowo nic nie zapowiadało tak szybkiego obrotu sprawy. Mariusz z Łodzi, jak co parę miesięcy wrzucił na facebookową grupę "Jak będzie w akapie - sekcja memów" mem z nieśmiertelnym "Sprzedam opla", zbierając zwyczajowe kilkanaście lajków.

I kiedy wydawało się, że mem jak zwykle utonie pod tematyką papieską, odezwał się admin globalnego fanpage'u Peugeota.

– Facet zapytał się tylko, czy to mem mojego autorstwa, godzinę później dostałem przelew – opowiada.

W wyniku transakcji na własność grupy PSA przejdą prawa do wszystkich memów "sprzedam opla" oraz "sprzed vauxhalla" [brytyjska marka Opla - red.] na kontynencie.

– Transakcja ugruntuje pozycję grupy PSA w social mediach we wszystkich kluczowych grupach wiekowych, od "Szlachta nie pracuje" po "Zdelegalizować coaching osobisty" – oświadczył rzecznik prasowy koncernu.

Jak dowiaduje się "Financial Times" pierwsze memy powiększonego koncernu zobaczymy już podczas rozpoczynających się na dniach targów w Genewie.

To jest ASZdziennik. Niektóre wydarzenia i cytaty zostały zmyślone.

Autor: Rafał Madajczak / @ojciecredaktor

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...